legnomarket
disciplines:
logo design, identity, advertising pages,
promotional materials, web, shooting photo.
Legnomarket è un’azienda leader nel settore dei tranciati naturali. Dopo più di vent’anni anni di attività, l’azienda ha sentito il bisogno e la neccessità di un completo rebranding senza però perdere l’identità di valori conquistati nel tempo. Il logo precedente sentiva il peso dell’età. Si è deciso di tenere l’albero come elemento di continuità, ma rendendolo meno “disegnato” e più iconico ridisegnandolo all’interno di un elemento circolare e mettendo in evidenza la trasformazione dell’albero in tranciati. Il redesign ha permesso la creazione di un elemento grafico facilmente intuibile e riproducibile in modo di poter sviluppare un sistema visivo più adattabile e integrato. I colori sono legati alla natura del legno, che rimane la sola materia prima utilizzata dall’azienda.
Legnomarket is a leader in the field of natural veneers. After more than twenty years in the business, the company felt the need to undergo a complete rebranding without losing its precious identity that it has accumulated over time. The previous logo felt the weight of time passed. The decision was made to keep the tree as an element of continuity, but making it less “graphic” and more iconic redesigning it inside a circular element and highlighting how the tree has turned into veneer. This kind of rethinking has allowed us to create a logo that is more immediately understood and easier to reproduce, thus favoring a visual system that is more adaptable and integrated. The colors are related to the nature of wood, which remains the only raw material used by the company.